Születésnapi tortám

2008. október 4., szombat

Október elsején születtem. Persze nem az idén (sajnos), hanem még 1980-ban.
Ennek örömére kigondoltam, hogy valamilyen reformédességgel fogom kényeztetni magam a hétvégén. A szombat gabonája a kukorica - így ebben az irányban keresgéltem. Végül a hoxa-n akadtam erre a receptre, érdekesnek találtam és kíváncsian vártam az eredményt. Sajnos őszintének kell lennem magammal és a kedves blog-olvasókkal is: ez a torta minden várakozásomat alulmúlta. Pedig a mákot szeretem, a mazsolát szeretem, a kókuszt szeretem, a kukoricadarával sincs gondom...ennek alapján nem gyaníthattam, hogy nem fog ízleni. Az alapötlet jó, de az arányokon és az összetevőkön lenne mit javítani. Igazából azért megér egy posztot, hátha másnak tetszik a recept és akár így, ebben a formában, akár különböző összetevőkkel átvariálva elkészíti ezt a tortát.



Hozzávalók:
- 20 dkg. kukoricadara

- 20 dkg mazsola

- 10 dkg darált mák

- 10 dkg kókuszreszelék

- KAROB-por

- víz (desztillált vagy szűrt)

Édesítő:
- 1 ek. agavészirup (juharszirup, rizsmaláta, maltex, sztívia) /nálam méz/
Díszítéshez:
- mandula / dió / aszalt gyümölcs


Elkészítés:

- A kukoricadarát beáztatjuk egy éjszakára.

- A mazsolát megmossuk és szintén beáztatjuk, kb. 4-6 órára.

- A darát másnap kb. háromszoros mennyiségű vízben sűrűre főzzük, fedő alatt 10 percig puhulni hagyjuk.
- Ezután tortaformába öntjük (2-3 cm vastagon), és hagyjuk kihűlni.
- A lecsepegtetett mazsolát ledaráljuk, a darált mákkal és az édesítővel jól összekeverjük.

- A masszát rákenjük az alap tetejére.

- A KAROB porból bevonót készítünk és körbe kenjük a tortát.

- A kókuszreszelékkel egyenletesen meghinthetjük.
- Díszítjük. /én mandulát tettem rá/

2 megjegyzés:

Dulmina írta...

Boldog szülinapot!

Így első olvasatra úgy látom, két dolog mindenképpen sokat javítana ennek a tortának az ízén:
(1) A kukoricadarát langyos vízbe áztatnám, és langyos helyen hagynám állni (télen fűtőtest közelében, vagy mostanság még plédbe bugyolálva, mint a hűlő befőtteket, hogy ez is legfeljebb lassan hűljön). Ez azért lesz jó, mert így a kukoricakeményítő egy részéből cukor lesz, amitől édeskés ízű lesz a massza (régen így csinálták a kukoricamálét cukor nélkül).
(2) Én a karobos bevonóból se sajnálnék egy kis mézet.
Persze így se lesz az a "szabvány" ízvilág :)
Most, kármentésként, valamilyen befőttel vagy dzsemmel egészíteném ki, meg egy kis mézzel, ízlés szerint.

No, de a következő szülinapodig gyűjtesz annyi tapasztalatot, hogy finom tortával tudd meglepni magad :)

harmony írta...

Köszönöm szépen a köszöntést és a tippeket. Remélem én is, hogy a következőre már valami ütősebbet tudok összedobni:)
Egyébként a karobmázba tettem mézet, az finom is lett, de a mák keserű volt így nekem.
Mindenesetre kipróbálom befőttel holnap, mert nem szeretném, hogy kárba vesszen.

Harmóniakonyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino