Házi csokis banán vagy banános csoki - ahogy szeretnéd

2008. október 17., péntek

A párom emlegette mostanában, hogy banános-csokis sütit enne. Leginkább olyat amiben a banán önmagában érvényesül, tehát nem a tésztához van keverve. A minap bevásárlás közben a kosaramba került egy tábla IGAZI csokoládé. Csak úgy..., gondoltam ha már leszokóban vagyok a tejcsokiról, akkor próbálkozzunk helyette a valódi csokival. Nem is kecmeceltem, egyből keserűcsokival indítottam, nem ám sima étcsokival.



A 86 %-os kakaótartalom ugyanis már úgy tudom keserűcsokoládénak minősül.

"A Côte d’Or Sensations Brut 86% Cacao-ban az Intense Cacao 70% csábító aromája és telt íze még jobban kiteljesedik, intenzívebb élményt nyújtva minden csokoládérajongónak. Válogatott kakaóbabok teszik igazán élvezetes csokoládévá, mely sötét, mint az ében és selymes, mint egy ölelés."

forrás: http://www.cotedor.hu/cotedor/page

Megjegyzem: én nem szeretem az étcsokit, hiszen az ízlelőbimbóim a cukorral és mindenféle adalékanyaggal dúsított tejcsokihoz voltak szoktatva mióta eszemet tudom. Tegnapelőtt este a Kedves kibontotta a táblát és megkóstoltatta velem ezt a fekete színű kesernyés csodát. Bevallom, fintorogtam egy sort, miközben a csokoládé olvadt a számban. Nekem ez tényleg túl keserű. Így magában. Ma viszont megspékeltem egy kis banánnal. Vagy a banánt spékeltem meg a csokoládéval? Teljesen mindegy.
A végeredmény egy fantasztikusan finom, érzékeket simogató desszert lett.



Ronda és finom - szólt a szlogen anno. Kicsit így vagyok ezzel a csokis banánnal én is. Mentségemre írható, hogy gyorsan készült, ugyanis szerettem volna meglepni Őt és hazavárni ezzel a desszerttel. És így lett, akkor lépett be az ajtón, amikor tányérra helyeztem ezeket a helyes kis banánfalatkákat.

Az elkészítés igazán nem nagy ördöngösség, hiszen semmi más nem kell hozzá, csak egy tábla jó minőségű, igazi csokoládé és annyi banán amennyit nem sajnálsz összemaszatolni ;)
A csokoládét gőz fölött - vagy gáz felett ahogy én csináltam :) - felolvasztod, aztán a lágy krémbe belehempergeted a felkarikázott banánt. Én megszórtam egy kis kókuszreszelékkel is egy párat.
Alufóliával borított tányérra tettem őket és 20 percre a mélyhűtőbe dugtam. Így megszilárdult rajta a csokoládé.

Narancsvirág ízű fehér teával kóstolgattam, mennyei volt. :)

0 megjegyzés:

Harmóniakonyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino