"válság"

2009. március 11., szerda


Még csak két hete, hogy nem eszem húst, de már "éhen akarok halni" (képletesen), ráadásul eléggé le is gyengültem. Meddig fog ez az állapot tartani?
Azt hiszem nem is csinálom valami abszolút helyesen a dolgokat, aminek alapvetően az az oka, hogy rengeteg mindent ki kellene hagynom az étrendemből így is és erre még rádobtam a húsmentességet.

Ételek amelyeket nem ehetek:
- gluténtartalmú gabonák és minden ezekből készített dolog: búza, tönkölybúza, árpa, zab, rozs
- tejtermékek
- cukor, méz, édesítő stb.

Ételek, amelyeket ehetek:
- zöldségek
- gyümölcsök
- olajos magvak
- hús
- gluténmentes gabonák: köles, hajdina, rizs, kukorica

Így fest körülbelül a dolog. Nehéz :( Így meg főleg, hogy a 40 napos böjti időszak kezdetével úgy döntöttem megpróbálom hús nélkül. Eddig sem ettem sok húst, de azért mégis ettem... (remélem érthető) :D

Mielőtt valaki abba a hitbe ringatná magát, hogy éhségsztrájkolok...ez nem igaz...
De az lehet hogy túl keveset eszem. Viszont nem igazán tudom megállapítani hogy mennyiségileg mennyit kellene. Remélem túl leszek ezen hamarosan...

a kép forrása: http://www.cs.umd.edu/hcil/kiddesign/storyrooms.shtml

8 megjegyzés:

MGL írta...

Szia-én így élek önszántamból,(6 éve) leszámítva a hús nem evést, de olyan is volt(2 évig),hogy nem ettem húst se-nézz körül nálam hátha találsz valami fogadra valót:)

MGL

Dulmina írta...

Mennyiségileg: amennyi jólesik. Nekem mindig olyan érzésem van, hogy "csomójára" rengeteget eszek, valójában meg ennyi kell ahhoz, hogy ne éhezzek meg rövid időn belül, és úgy egyáltalán jól érezzem magam.
Ennyi mindent egyszerre kihagyni tényleg nehéz, de gondolkodj inkább úgy, hogy mit ennél szívesen a 'Lehet' kategóriából. Csak így hirtelen: sokféle levest, kását össze lehet hozni ezekből, utóbbiakat akár gyümölccsel, akár zöldséggel; kukoricaliszttel tudsz főzeléket készíteni belőlük, amiket ehetsz magában vagy gabonafasírttal, édesség helyett ott vannak az édes gyümölcsök...

harmony írta...

szia MGL!
Jártam már Nálad, egészen különleges a blogod.
szia Dulmina! amikor eszek úgy érzem elég volt, viszont utána sokszor már öt perc múlva éhes vagyok. pedig úgy gondolom, hogy igazából nem eszem túl kis adagokat. valójában a variációk száma végtelen ezekből az alapanyagokból is, de mégis nehéz így főzni. meglátjuk mi lesz....

sedith írta...

Hajajj, most avgyok én is ilyen gondban, de a kislányom miatt. Időnként kiütések jelennek meg a testén és most ki akarom deríteni, hoyg mitől. Egyelőre elhagyok (Már elhagytam, mondjuk, de azért néha becsúszott ez-az, a megfelelő alapanyagok híján) mindennemű allergént: tejtermékek, tojás, gluténesek és hús. Gyakorlatilag csak a zöldségek, a gyümölcsök és a 3 gluténmentes gabona jőhet szóba. És bevallom, a picivel több, mint egyévesemnél eléggé nehéz úgy kombinálni a dolgokat, hoyg jó legyen. Éppen kel a gluténmentes kenyérmassza, kíváncsi vagyok, mi lesz belőle!
Nem tudtam, hoyg a hajdina is gluténmentes, ennek a magvai olyan kis barnásak és egyik felük csúcsos, másik meg kerekített? Csak mert láttam tegnap ilyesmit a bioboltban, de mivel románul írta rajta (Erdélyben élek), nem tudtam eldönteni, mi az.
No, majd ezután be-benézek hozzád, hoyg ötleteket "lopjak", de talán te is találsz nálam fogadra valót. :) A tegnapi rizem biztos ízlene!:)
Üdv, Edith

harmony írta...

szia sedith! akkor talán neked még nehezebb, hiszen egy picire kell kitalálnod az ételeket.
igen, az a hajdina, gluténmentes.
nyugodtan nézz be, bár én elég egyszerűket igyekszem csinálni:)
megnéztem a rizsed, gyönyörű:)
a kenyérre is kíváncsi lennék, bár én nem eszem élesztőt sem...
kitartást neked is, majd még értekezünk!:)

sedith írta...

A kenyérből nem lett semmi. Nem mertem odaadni a picimnek, belül sületlen maradt. Hiába, van receptem, amit követhetnék, de vagy kell bele tojás, vagy oylan dolgok, amiket nem tudok beszerezni. Nem tudom hoyg lesz, valóban nehéz, de remélem, nem a lisztérzékenység lesz a probléma és akkor mehet majd a normál kenyér, péksütemények.

harmony írta...

sedith: sajnálom, hogy nem lett jó.
figyelj csak, ételallergia-vizsgálatra nem gondoltál? nekem már 1 éve kellett volna mennem, de most már tényleg ráveszem magam és akkor biztosabbat tud az ember.

sedith írta...

Tudod, fogalmam sincs, hoyg itt nálunk létezik vagy sem ilyen teszt. Bár biztos van attól, hogy nekem és a családomból senkinek sem volt dolga allergológiával és nem tudok róla!
Elviszem, ha már nincs más kiút, csak arra gondoltam, hoyg ezt a "házi tesztet" vessem be először.
Ma sütöttem ismét kenyeret. Másképp és úgy néz ki, sikerült. Még nem vágtam meg, mert kb. 20 perce vettem ki a sütőből, de kenyérnk néz ki :D és az illata is nagyon jó. Majd beszőámolok róla mmindenképpen!
Üdv, Edith

Harmóniakonyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino