Óda a karobos-kókuszos étkekhez

2009. március 5., csütörtök

Néha csak ülök itt a billentyűzet előtt és fogalmam sincs milyen körítést írjak az ételek mellé.
Mert igazából lehetne hosszan sorolni a dolgokat, de én az életben sem vagyok valami bőbeszédű, úgyhogy ezért a blogon sem tudok ódákat zengeni az egyes ételekről és annak elkészítéséről... :)))))))
Mindenesetre írok pár sort most ezekről a kókuszos-karobos csinicsodákról:)

Az úúúúgy volt, hogy még tavaly nyáron vettem karobot, de elég intenzív illata révén inkább taszított mint csábított, így egyetlenegyszer sikerült használnom, amikor Katanyaka csigáit készítettem el. Plussz a születésnapi tortám, de az no comment.
Aztán a minap megint megkívántam a "tejbegrízt" reggelire (mostanában valahogy elég sűrűn előfordul ez), és valahogy kezembe került a karobpor...
Gondoltam adok neki egy esélyt és megszórtam vele tönkölygríz tetejét, amit most kivételesen zabtejben főztem meg... Eddig csak a szójatejet és a rizstejet próbáltam, de ezzel valamiért nekem most finomabb volt. Szóval megszórtam, plussz megszórtam még kókuszreszelékkel is.
Kicsit félve kóstoltam bele, a következő pár percben azonban villámgyorsan kiürült a tányérkám :D Abszolút nem volt érezhető a karob erőteljes íze, inkább egy simulékony, kellemes kakaósra-csokisra hajazó ízt éreztem. A kókusszal meg aztán igazán nyerő volt a párosítás!



Már régóta nézegettem a receptesgyűjteményemben egy muffin receptet, de egyrészt mostanában nem az a célom, hogy "édességeket" egyek, másrészt a gluténos gabonákat is kerülnöm illene, így aztán csak nézegettem...
Viszont most úgy éreztem meg kell csinálnom, lesz ami lesz... Ebben a receptben egyébként még az a nagyon jó hogy teljesen mellőzi az édesítést...
forrás: Egészség-vár Alapítvány

csak a kiegészítéseimet írnám ide, a recept a fenti linken megtalálható!
Kókuszreszelékből 6 evőkanállal használtam, mazsolából pedig néggyel.
Ez utóbbi mennyiség mint kiderült lehetett volna több és akkor édesebb lett volna a muffin, de azért így is megfelelt. :)
Ripsz-ropsz elfogyott ez is, sajnos a párom tetszését nem nyerte el, szerinte vmi fura mellékíze volt és persze nem volt elég édes... A fura íz szerintem a szódabikarbóna miatt lehetett, de annyira nem vagyok benne biztos. Én nagyon minimálisan éreztem csak.
Miközben ettem...arra gondoltam, hogy ha lett volna banánom, akkor a tésztát félbevágtam volna és banánt tettem volna közé, de ugyanez megoldható mondjuk lekvárral is. Na talán majd legközelebb, ami biztosan nem mostanában lesz, mert inkább a zöldségevésre szeretnék koncentrálni:)



Ps: Nem mellesleg azóta már kipróbáltam a kókuszos-karobos zabkását is, így most kicsit megcsappant a karobos doboz tartalma, de azért még bőven van belőle...

3 megjegyzés:

Kata írta...

Hello!
:o) Örülök, hogy felfedezted magadnak a karob - kókusz duót! Lehet, hogy most Neked nem passzol, de ajánlanék még egy kalácsot is ilyen ízesítéssel. Tegnap sütöttem másodszor és mindenki el volt ájulva tőle!
http://href.hu/x/8dsi
Kata

harmony írta...

szia Kata! fantasztikusan néz ki ez kalács és biztosan írtó finom is. sajnos én candida-s vagyok, így jelenleg nem ehetek élesztőset (bár nem kőmereven diétázom), de a későbbiekben ha úgy alakul sztem megsütöm. köszi a tippet:)

Renata Kalman írta...

A karobbal én is így voltam a legelején, mostanra már kifejezetten a rajongója vagyok!!

Harmóniakonyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino