Vegi túrógombóc

2008. augusztus 26., kedd

A történet: napok óta kívántam a túrógombócot, de hagyományosat nem akartam készíteni. Mára beterveztem ezt, erre mit ad Isten? Anyukámnál ebédre túrógombóc volt. Naná, hogy nem tudtam kihagyni. Ettől függetlenül ha már elterveztem, akkor arra gondoltam véghez is viszem, legalább meglátom hogy egy ilyen vegán túrógombóc ehető-e. Hazafelé bekószáltam hát a bioboltba tofuért. Sose ettem még, sose használtam még tofut eddig, kíváncsian vártam hát a végeredményt:




6,5 dl víz
25 dkg kukoricadara
10 dkg mazsola (sajnos nekem elfogyott, pedig nagyon kellett volna bele)
1 csomag (300g) natur tofu
néhány csepp vanilia aroma (elhagyható)
1 csomag kókuszreszelék
pici só

A vizet feltesszük lángelosztóra melegedni. Amikor már gőzölög, beletesszük a sót és folytonos keverés közben beleeresztjük a kukoricadarát majd tovább főzzük. Kb. 10 perc után hozzáadjuk a mazsolát, a lereszelt tofut és az aromát. Még kevergetve kis ideig a tüzön hagyjuk, majd levesszük és hagyjuk hűlni.
Időnként megkeverjük. Amikor már kézmeleg, gombócokat formálunk és kókuszreszelékbe forgatjuk.
A kész gombócokat jénai tálra sorakoztatjuk és a sütőbe toljuk 15-20 percre. Kesudióból készült öntettel vagy lekvárral tálaljuk.


19 darabom lett. Diétás szamócadzsemmel ettem és elmondhatom, hogy nagyon-nagyon finom volt! el is fogyott hamar az egész mennyiség... :)


0 megjegyzés:

Harmóniakonyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino