miért is?

2008. augusztus 28., csütörtök

A kezdő bejegyzésben írtam arról, hogy miért indítom a blogot. Most ezt ragoznám egy kicsit tovább így munkaidőben, mivel munka az nincs, csak ráérősen ücsörgök a gépezet előtt...

Valójában két összetevős ez a dolog:
1. Egyrészt át kellett gondolnom az életem, ami aztán rádöbbentett arra, hogy valamit kezdenem kell magammal. Megnéztem, hogy melyik területen nem haladok úgy ahogy kellene. Az egyik ilyen volt a főzés. Ugyan 5 éve élek önálló háztartásban a párommal, mégsem vagyok 1 jó háziasszony. /ha-ha-ha - teljesen távol áll tőlem egyébként a háziasszony-feeling/ :))
Szóval nem is zavart eddig különösképpen, dehát szükségszerű volt változtatni ezen. A párom szakmája egyébként is szakács és kezdetben ő volt a kiskirály a konyhánkban, én pedig segédkeztem neki... Csapongó figyelmem nem kötötte le soha a főzés és el is könyveltem magamban, hogy én nem tudok, nekem nem megy ez és hasonló negatív gondolatok. Aztán most már rájöttem, hogy hozzáállás kérdése az egész és amire a figyelmünk fordítjuk az növekedni kezd... Sütisütésben egyébként egy fokkal jobb vagyok, voltam (ez kicsit ellensúlyozta a főzéssel való nyűglődést). Na de eldöntöttem véget vetek ennek és felkötöm a gatyát (jobban mondva kötényt!) és beállok konyhatündérnek! :)

2. A másik dolog az az, hogy évek óta foglalkoztat már az egészséges táplálkozás témaköre. Persze, hogy kinek mi az egészséges arról rengeteget lehetne vitatkozni és én is sokszor elveszek az információk dzsungelében... pl. vegetáriánus receptekben sokszor ott a cukor, amin én rendre meglepődtem az elején, mert ugye már közhely hogy a finomított fehér cukor nem jó üzemanyag az emberi szervezetnek. Szóval vannak bennem kérdések és látok ellentmondásokat is, de azt vallom: Mindenkinek a saját útját kell megtalálnia és kitapasztalnia hogy neki mi a jó.
Szóval évek alatt elég nagy gyűjteményem képződött receptekből és különböző egészséges életmódról szóló anyagokból (makrobiotika, vegetárius konyha stb.) Aztán persze ezek csak porosodtak a polcon, a megvalósításuk elmaradt.

+ 1 bónusz ok: pánikzavarom miatt is az étrendváltoztatás szükségeltetett...

Ma azonban már eléggé motivált vagyok a váltáshoz. Nem szeretném elkapkodni a dolgokat, mert az nálam csak zűrzavart okoz, ezért kis lépésekben haladok majd. Az eddigi receptek is tükrözik, hogy egyenlőre bonyolult dolgokkal nem próbálkozom, viszont kezdek olyan új alapanyagokat is felhasználni, amik eddig nem csücsültek a kamrapolcon... /egyébként nincs is kamrám :) /

0 megjegyzés:

Harmóniakonyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino