nincs tétlenkedés

2008. augusztus 23., szombat

Az elmúlt napokban sem tétlenkedtem,csak elmaradt a fényképezés. Újra sütöttem a tönkölylisztből készült kenyeret, csak most fahéj nélkül. Így is simán jó kis kenyér kerekedett belőle. Aztán készült egy mediterrán zöldségestál, ami tulajdonképpen ugyanaz mint a francia lecsó, csak az én kis szakácskönyvemben ezen a néven szerepelt. írtó finom, biztos fogom még készíteni, annak ellenére, hogy a párom nem volt elragadtatva tőle, éppen hogy csak megkóstolta. sajnos ő nem jön lázba a reformkajáimtól, így elég nehéz az áttérés, mert vagy kétfelé főzök ezentúl vagy nem tudom mi lesz.

akinek van ötlete, szóljon:)

Kis bevásárlókörutam eredményeképp hoztam haza rizslisztet, aminek itthon derült ki, hogy holnap le is jár a szavatossága. Rácuppantam hát a netre receptekért és kipróbáltam a rizslisztből sütött palacsintát.

Hozzávalók:

2 db tojás (én 3at használtam fel)

100 g rizsliszt

csipet só
kanálka cukor (1 teáskanál méz)

4 dl tej(rizstejet használtam)

A tojásokat kikeverjük a liszttel, sóval, cukorral, és a tejjel. Zsírral vagy olajjal megkent palacsintasütőben a szokásos módon megsütjük. Tehetünk a tésztába is 3-4 evőkanál olajat, ekkor nem kell egyenként kenni a sütőt. Ízlés szerinti töltelékkel töltjük. A palacsintákat készíthetjük sós töltelékkel is, ekkor több sót tehetünk bele, és elhagyhatjuk a cukrot.

Megjegyzésem:

Úgy alakult hogy az első palacsinta ragadt, mint a szovjet pillanatragasztó, nem lehetett felszedni. Már épp kezdtem kétségbeesni, hogy mehet a kukába, amikor ösztönszerűen még 1 tojást beledobtam a tésztába. Na innentől semmi gond sem volt, csak írtó gyorsan sült. Nekem ebből a mennyiségből 5 db palacsintám lett.

A maradék rizslisztből ma próbáltam netes recept alapján burgonyás kekszet sütni. Már eleve a megadott mennyiségekkel gond volt, mert sehogyse állt össze, de addig varázsoltam amíg sütöbe nem került. kóstolás után viszont a kukában végezte...összefoglalva: vagy én toltam el valamit, vagy ez tényleg ennyire ehetetlen.

0 megjegyzés:

Harmóniakonyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino