omlós-kapros csirkemell

2008. augusztus 16., szombat

Sosem volt jellemző rám az előre gondolkodás főzés terén (sem), ami rengetegszer okozott gondot, főleg hétvégén, mikor szombat reggel felkeltünk a párommal és ki kellett találni hogy mi legyen az ebéd. Ezen is igyekszem mostanában változtatni, ezért már péntek reggel nekiálltam őrült mód a receptkeresésnek. Olyat kerestem, aminek már a neve hallatára is összefut a nyál a számban:) Így jutottam ehhez a fincsi kapros csirkemell recepthez...


Hozzávalók:
1 kg csirkemellfilé
1 nagy fej vöröshagyma
4 dundi fej fokhagyma
4 babérlevél
ízlés szerint feketeborsó, só és kapor
fél liter olaj

Elkészítés:
A vöröshagymát és a fokhagymát felszeletelem és belerakom egy nagy tálba, ráöntöm az olajat, valamint beleteszem a babérlevelet, az őrölt borsot és a kaprot. Ezt jól összekeverem. A mellet megtisztítom, felszeletelem és besózom, utána belerakom a fűszeres olajba, lefedem és hűtőbe rakom. Másnap előveszek egy serpenyőt, a húsról a serpenyőbe öntök egy kis olajat, és ebben sütöm ki a húst. tálban lévő maradék olajat leszűröm egy üvegbe, és ezt később más ételekhez bátran használom. A hús kisütése után a serpenyőbe belerakjuk a kapros hagymát, egy kicsit megdinszteljük, majd a hússal együtt tálaljuk.

Vigyázat csalok! :) A recept a mindmegette.hu-n található, én variáltam egy kicsit a mennyiségekkel, a hozzávalókat úgy írtam le, amennyiből én csináltam, de akit érdekel az eredetije, ott megnézheti. Az a recept még több olajjal dolgozik, szerintem ez a fél liter is sok volt. Sima főtt burgonyával tálaltam. Egyszerű, nagyon finom, bár picit munkaigényes.

0 megjegyzés:

Harmóniakonyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino