Mézes zabpehely tallér

2008. augusztus 18., hétfő

Mivel a tegnapi kapros csirkemellből maradt mára is, ezért a délelőttöm eléggé üresnek nézett ki. De nem nyugodtam és csak agyaltam és agyaltam, hogy kellene valamit alkotni! Mostanában igyekszem áttérni az egészségesebb ételekre, ezért csakis olyan jöhetett szóba, ami megfelel ennek a kitételnek. Körülnéztem hát a polcomon ahol ott csücsült még egy kis maradék zabpehely, így rögtön tudtam ebből még ma valami készülni fog. Végül ez mellett a recept mellett tettem le a voksom és bátran kijelentem, nem bántam meg, ugyanis a párom ebéd után azonnal lecsapott rá és rögtön elmajszolt belőle egy tisztes adagot:)


Hozzávalók:
* 15dkg zabpehely
* 10dkg teljes kiőrlésű liszt /nálam bio teljes kiőrlésű tönkölyliszt/
* 1tk sütőpor
* 12.5 dkg hideg vaj
* 12.5dkg méz
* fél citrom reszelt héja
* 5 dkg darált mandula (vagy dió)/nálam ez helyett kókuszreszelék/
* 5dkg szezámmag

Elkészítés:
Keverjük el a lisztet, zabpelyhet és sütőport.
Reszeljük a vajat a lisztbe , majd adjuk hozzá a citrom héjat, mézet, mandulát és szezámmagot. Gyúrjuk össze alaposan, és amikor egy sima tésztát kapunk, formáljunk egy kb 4cm-es átmérőjű hengert. Hagyjuk pihenni, amíg a sütő felmelegszik 170 fokra, majd vágjuk fel a hengert 1/2cm-es tallérokra. Helyezzük őket egy vajazott sütőrácsra vagy sütőpapírral bélelt lapos tepsibe, és 10 percre tegyük be a forró sütőbe. Hagyjuk kihűlni a kekszeket egy fém rácson!
Tároljuk hűvös, száraz helyen – ha egyáltalán marad tárolnivaló!!!

Tippek:
Próbáljuk ki tönköly búza liszttel – az még egészségesebb!
Redukáljuk a vajat az előírt mennyiség 2/3-ára, de akár a felére is, ha fogyókúrázunk.
A mézet is lehet redukálni és helyettesíthetjük juhar vagy agávé sziruppal (aminek a legalacsonyabb a glikémiás indexe).
Remek alapkeksz lehet - a tésztát ki is lehet nyújtani, és ünnepi kekszeket lehet szaggatni alkalomnak megfelelő formákkal.


Saját hozzáfűznivalóm: mindenkinek a fantáziájára van bízva, hogy mit tesz bele, nálam a kókuszreszelék nyert, mert se dióm, se mandulám nincs itthon. de mehet bele akár mazsola, fahéj is, csak kísérletezés kérdése... Nekem nem akart összeállni a massza, így pici vizet engedtem hozzá és úgy már tökéletes volt. Ajánlom, mert finom nagyon, nekem a győri édes jó reggelt kekszet juttatta eszembe.

0 megjegyzés:

Harmóniakonyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino