kenyérsütés

2008. augusztus 15., péntek

Háromszor sütöttem eddig életemben kenyeret. Az első egy dagasztás nélküli kenyér volt, ami emlékeim szerint kőkeményre sikerült. A második egy tönkölykenyér, ami isteni finom lett nagy meglepetésemre! Ha újra megsütöm, felkerül a blogra az is.

A 3. szösszenetet pedig ma követtem el.

Fél kiló teljes kiőrlésű tönkölyliszt, 1 teáskanál szódabikarbóna, 1 teáskanál só, 8 evőkanál olaj, 4 dl víz, 1 teáskanál fahéj, vagy kömény, fahéjnál 2 teáskanál carobport is tehetünk bele, így csokisabb lesz, illetve, hogy édesebb legyen a vízben felolvaszthatunk néhány Canderelt.

A hozzávalókat összegyúrjuk, kiolajozott, lisztezett őzgerinc formába rakjuk, és 50-60 perc alatt megsütjük, 5-6-os gáz fokozaton. Ezt lehet reggelire enni, de csak napi 2 szeletet, főleg az első 2 hónapban. Konyharuhába csomagolva egy hétig is eláll, általában ennyi idő alatt el is fogy!

Carobot és canderelt nem tettem bele, mivel ezeket nem használom. Nálam kicsit több lisztet vett fel a tészta és fahéjjal csináltam, mert kíváncsi voltam vajon mi sül ki belőle:)

Íme:

0 megjegyzés:

Harmóniakonyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino