Rizspalacsinta mákosan....

2009. február 18., szerda

Az úgy volt....
hogy írtóra megkívántam a mákot.
Aztán a mákos palacsintát... Előrebocsátom, mákos palacsintát utoljára gyerekkoromban ettem, de akkor sem sokat, ez apukám és a bátyám kiváltsága volt, az ő kedvencük volt a mákos. Én a túrósra és a kakaósra izgultam:) Aztán az idő teltével leamortizáltuk a választékot kakaósra és lekvárosra, ez utóbbi a párom kedvence. Aztán én váltottam kakaósról fahéjasra, a fahéjas az abszolút favoritom!!! Szóval így ment ez...
Úgyhogy nem is értem magam, mi ez a nagy mák-kívánás... Nyilván hiányol valamit a szervezetem ami megvan a mákszemben...
"A vitaminok közül értékes B1-, B6-, B2-, niacinforrás. ... Az ásványi anyagok közül pedig nagyobb mennyiségben kálciumot, cinket, mangánt, rezet, vasat, foszfort, káliumot és magnéziumot tartalmaz." forrás

Hogy miért megint palacsintát csináltam azt magam sem tudnám megmagyarázni, talán mert fogalmam sem volt mi mást készítsek a rizslisztemből.

Hozzávalók a palacsintához:
2 tojás
10 dkg rizsliszt
2 deci tej (nálam szójatej)
1,5 deci víz
csipet só (én nem sóztam)
kevés olaj

Az egészet jól kikevertem és fél órát betettem a hűtőbe pihenni. Aztán ugyanúgy kisütöttem mint a hagyományos palacsintát. Illetve mégse:) Mert először ebből is csak nagyobb tenyérnyi lepénykéket sikerült sütni. Aztán lett 1-2 normális méretű is, csak azok vastagabbak lettek, óvatosan kellett forgatni.



Kisütöttem a palacsintákat. De hogy fogom én ezt mákosan enni, ha nem akarok a mákhoz cukrot keverni? Magában kesernyés a mák... Mivel édesíthetném? Mazsola. Oké, ez jó lesz, de kellene még valami. Maradék szójatej. Remek. De mégis mi lesz ebből? MÁKKRÉM!

Hozzávalók a mákkrémhez:
mazsola
darált mák
növényi tej

Felforraltam a szójatejet a mazsolával, aztán hozzáöntöttem darált mákot, mindezt szemre mértem, nem tudok mennyiséget írni. Kb. 5 percig főztem, amíg kicsit be nem krémesedett...
Legközelebb reszelt citromhéjat is teszek bele.
Belenyaltam - tökéletes lett!
Úgy tűnik most jó szériám van!:)

5 megjegyzés:

Renata Kalman írta...

szupi!
a mákban sok vas, kalcium van...egyed!! :)

harmony írta...

eszem:)

Bridge írta...

Esetleg reszelt almával keverheted, az kicsit édes, és így nem szóródik. De ez a mákkrém sem rossz ötlet.

harmony írta...

ez a mákkrém jól bevált. almával? hm..talán kipróbálom, lassan úgyis aktuális lesz hogy süssek megint ilyet:)

Bridge írta...

Réteslapra szórtam mákot, almát, pár csepp sztívia került rá, és összetekertem, sütöttem. Jó volt, és a mák nem potyogott ki :)

Harmóniakonyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino