Meggyes-diós reform tejbegríz

2009. február 18., szerda

Egyszer már készítettem tönkölydarából "tejbe"grízt, aztán jól el is felejtkeztem a daráról...csak most hogy rendet teremtettem az élelmes-polcomon :) vettem észre hogy ott árválkodik. A szavatossága még szerencsére nem járt le, de valamikor márciusban le fog, úgyhogy úgy gondoltam, ideje ismét tejbegrízt készítenem reggelire... meg is kívántam... [mostanában eléggé kívánós vagyok: paradicsomos húsgombóc, túrógombóc, mákos tészta és társaik] ezt egyébként annak tulajdonítom be, hogy elég sok zöldséget és gyümölcsöt eszem és a szervezetem így próbál becsalogatni a málnásba... Egyenlőre keményen ellenállok... :)
Na de a reggeli:

Felforraltam úgy 4 deci szójatejet majd beleöntöttem úgy 2,5 dkg teljes kiőrlésű tönkölydarát, aztán kevergetve főztem amíg be nem sűrűsödött. A sűrűséget kedvünk szerint beállíthatjuk a szójatej adagolásával. Úgy 5 percet vett igénybe ez a művelet.
Közben egy másik edényben kiolvasztottam egy kis fagyasztott meggyet.

A tányérkámba öntöttem hogy szépen elterüljön, megszórtam darált dióval és körbetettem a tányért a meggyel.
Mindenfajta édesítést kerülök, ezért nem került bele semmi ilyesmi.
Így még sokkal finomabb volt, mint a sima mézes változat.



"A tönkölybúza, melyet "ősbúzának" tartanak, csodálatos gyógyító hatásával már a biblia is foglalkozik. A legrégibbi tönkölybúza maradványokat a Nílus-völgyéből ásták ki, amelyek a Kr. e. negyedik évezredből származnak. Csodálatos gyógyító és fiatalító élő étel, mely egyetemes hordozója az életnek! Közelmúltban hozták összefüggésbe amerikai kutatók és tudóskörök, a "Bibliai mannával" !" forrás: http://www.tonkolybuza.hu/index.php?id=53

A dió parazitaölő, féregölő, serkenti az emésztőszerveket. Kalciumot, káliumot, magnéziumot, foszfort, cinket, mangánt és rezet is tartalmaz nagyobb mennyiségben. B1-, B2- és E-vitamin tartalma is jelentős. Mivel eléggé koncentrált táplálék, nagyon kevés elég belőle, naponta-kétnaponta 1 teáskanálnyi.
A diófogyasztás további előnyeiről pl. itt olvashatsz!

0 megjegyzés:

Harmóniakonyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino