Köleses ételek

2009. február 4., szerda

Hogy valami jóról is írjak... :)

Zöldséges köles

A kölest háromszoros vízben egy kis fűszersóval jó puhára főztem. Amíg elvolt a fedő alatt, addig zöldségkeveréket pici olivaolajon felolvasztottam és kevés víz aláöntésével puhára pároltam... Sajnos elég sok fagyasztott zöldséget használtam mostanában ami tudom hogy nem túl jó, viszont az egész napos munka miatt általában este arra volt csak időm hogy ilyesmit készítsek és erre pont megfelelt a fagyasztott mix. Meg hát amúgy is kénytelen vagyok ilyet használni mert amikor ritkán eljutok bevásárolni, akkor nem igazán találok fogamra valót, nálunk ugyanis nagyon kicsi a választék! Nah nem magyarázkodok:) tovább, hanem folytatom a receptet ami valójában nem is recept, de hátha valaki pont itt látja meg és kedvet kap ilyesmit enni.... :o)
Amikor elkészült a köles és a zöldség, összekevertem a kettőt és jóízűen megettem!

Hát nem gyönyörűek a színei?


Köles lencsével

A kölest (1 csészényit) háromszoros vízben egy kis fűszersóval jó puhára főztem. Mint az előbb!:)
A lencsét is megfőztem (szintén 1 csészényi) annyi vízben amennyi ellepte, ha kellett még pótoltam. A vízbe szoktam babérlevelet is tenni...
Amikor mindkettő megfőtt, összekevertem őket és egy fél sárgarépát nyersen belekarikáztam.
Nem kell túlcifrázni, finom, laktat, egyszerű és ennyi. igaz, a kinézete nem a legszebb, de az ízélmény kárpótol:)

0 megjegyzés:

Harmóniakonyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino