Diófasírt burgonyából

2009. február 25., szerda

A recept az Oltalom Alapítvány LNE III. kötetéből származik, és mivel én csak féladagot készítettem a receptet is ennek megfelelően írom be ide a szükséges módosításokkal. Már nagyon régen beszereztem ezeket a füzeteket, de még csak mostanában kezdtem ügyködni belőlük. Volt még a fagyasztomban egy kis maradék dió, ez adta az ötletet, fellapoztam hát a könyveket és ezt választottam.

Hozzávalók:
10 dkg darált dió
2 teáskanál őrölt pirospaprika

1 teáskanál egész kömény (én őröltet használtam)

1 teáskanál vegamix

1/4 tk. jódozott tengeri só

1 tk. olivaolaj

zúzott fokhagyma

fél bögre kölespehely (az eredeti recept szerint zsemlemorzsa)

2 kis darab hámozott és nyersen lereszelt burgonya

víz


Elkészítés:
Az összes alapanyagot összekevertem, majd 1 órára a hűtőbe tettem pihenni.
Én állagra megfelelőnek találtam, így víz az nem került bele, de lehet szabályozni az állagot víz ill. zsemlemorzsa hozzáadásával. A receptben zsemlemorzsa szerepel, de ezt gondolkodás nélkül lecseréltem kölespehelyre.
Fasírtokat formáztam belőle és előmelegített sütőben, kb. 160 fokon szép pirosra sütöttem őket.




Salátával ettem, amibe most ez került:
jégsaláta összetépkedve
retek
paradicsom
kígyóuborka
olivaolaj
citromlé

4 megjegyzés:

Gitta írta...

Ez a fasírt nagyon tetszik. Salátával én is ehhez hasonló ebédeket ettem az átállás idején. Nagyon gusztusos, és biztos nagyon finom.

harmony írta...

Kedves Gitta! Valóban finom, bár legközelebb talán több fűszerrel csinálnám, hogy még ízletesebb legyen.

Krisztina írta...

Kedves Gitta!

Olvastam, hogy a fasírotot a sütőben sütötted ki?
Megkérdezhetem hogy ezt hogyan csinálod?

Köszönöm!

harmony írta...

Krisztina:
a tepsit kiolajozod vékonyan, a fasírtokat megformázod, belefekteted őket a tepsibe és beteszed a sütőbe sülni. ennyi az egész:)

Harmóniakonyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino