Kapros tökfasírt

2009. július 20., hétfő

...mert a változatosság gyönyörködtet...

Hála istennek nyár van és ilyenkor a szüleim ellátják a városlakó-panellakó lányukat, azaz engem mindenféle földi jóval... ilyenkor tobzódunk a tökben, cukkiniben, uborkában, kukoricában hogy csak pár dolgot soroljak fel...
Ki is használom hát az alkalmat hogy minél jobban elmerüljek a zöldséges ételek világában, mert egyre inkább errefelé látom az utam...
Tökből pl. az elmúlt hetekben készült már rántott tök, tökfőzelék, tökös burgonya, tökös lecsó is, csakhogy ne legyen olyan unalmas :) Ezt a fasírtot is már rég szerettem volna kipróbálni...

A mennyiségeket feleztem, így ha valaki 4 személyre szeretné készíteni, akkor dupla adaggal számoljon. Alkalomadtán szeretném gluténmentes pehelyből készíteni, most nem volt itthon, de amugy is nálam a pálmát a zabpehely viszi, viszont feltétlen el fogom készíteni úgy is mert kíváncsi vagyok mennyire változik meg az ízvilága a fasírtnak. A zabpehelynek ugyanis szerintem van egy édeskésebb, "diósabb" íze, a kölespehely - hogy is fogalmazzak? - sokkal szárazabb, jellegtelenebb nekem....

Hozzávalók:
25 dkg legyalult tök
2-3 evőkanál szárított kapor
3 gerezd fokhagyma szétnyomva
1,5 ek. vegamix
0,5 ek jódozott tengeri só
17,5 dkg zabpehely

Elkészítés:
2,5 deci vízben felteszem főni a tököt és az összes többit a zabpehely kivételével. 15 percet főzöm, majd hozzáteszem a zabpelyhet is és kis vizet öntök még rá. Addig főzöm kevergetve amíg a zabpehely ki nem engedi magából a nyákos anyagot.
Aztán hagyom kihűlni, majd ha kihűlt akkor vizes kézzel fasírtokat formázok belőle, amiket kiolajozott tepsire fektetek és előmelegített 180 fokos sütőben szép aranybarnára sütöm őket. Sütés közben néha átforgatom a fasírtokat.

20 darab fasírtom lett. Talán a fűszerezés lehetett volna picit "erősebb"... De lényegében klassz, el is fogyott seccperc alatt...

Langyosan, félig kihűlve jobban ízlett mint melegen.

Héjában sült burgonyával tálaltam.

De kiváló lehet mártogatósokkal, főzelékekhez feltétnek, vacsira kenyér mellé, aztán párolt zöldség mellé is, salátához, húsevőknek husi mellé is köretnek... szóval tényleg univerzális... :)

Nekem amugy legjobban magában ízlett, mert így nem nyomta el semmi az enyhe kapros aromát.

A receptet innen vettem: LNE III. Húspótlók, fasírtok

0 megjegyzés:

Harmóniakonyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino