Káposztás palacsinta barnarizslisztből

2009. június 27., szombat

Rizslisztből már készítettem palacsintát, barnarizslisztből még nem, illetve most már igen:) Mivel a párom palacsintát kért mára, ezért arra gondoltam ha már sütök, akkor sütök magamnak is, csak gluténmentes lisztből. Úgyhogy a fél délelőttöt a konyhában töltöttem sütögetéssel... Először kisütöttem a hagyományos, fehérlisztes palacsintákat, mert úgy voltam vele, ha az enyémmel kezdem, elmegy a kedvem utána a többitől... Ugyanis a rizslisztes palacsintát nem olyan könnyű kisütni, legalábbis nekem még nem ment könnyen egyszer sem... Az egyik jól sikerül, a másik törik, szakad, aztán megint jól sikerül és ez így megy... De azért megoldom mindig! :)

A káposztás palacsinta ötletét Császárné Benke Mária: Ami rajtunk múlik... hogy fájdalom nélkül éljünk szeretetben egymással, egymás mellett című könyvéből vettem...

Hozzávalók a káposztához:
1 fej káposzta
pici olivaolaj

Hozzávalók a palacsintához:
20 dkg barnarizsliszt (nekem épp csak 15 dkg volt, így még 5 dkg kukoricaliszttel pótoltam a hiányzó részt)
3 tojás
3 dl kálciumos szójatej (+még egy kicsi löttyintés)
3 dl víz (+ még érzéssel egy kevés sütés közben)
1 ek. étkezési keményítő
0,5 deci olivaolaj

Elkészítés:
A tésztát kikeverjük, majd fél órán át állni hagyjuk, időnként felkeverjük. Közben lereszeljük a káposztát és pici olivaolajon elkezdjük lassú tűzön pirítani... Ha megpirult, megpuhult félretesszük... Aztán kisütjük a palacsintákat kellő türelemmel, szépen, nyugodtan... :D


A kisült palacsintákat betöltjük a káposztával, felcsavarjuk és tálaljuk...

2 megjegyzés:

Ungvári Szilvia írta...

Nézgelődtem Nálad, és úgy látom, gluténmentes konyhát vezetsz.
Én is, mert két nagyobb gyermek lisztérzékeny.

Palacsintát hajdinalisztből sütök mostanában, nem törik, nagyon jó vele dolgozni!

Szép napot!

harmony írta...

Szilvi! Igyekszem, de nem teljesen gluténmentes a konyhám egyenlőre...

Hajdinalisztből is sütöttem már palacsintát és finom. arra nem emlékszek már hogy mennyire volt jó sütni...

Neked is szép napot!

Harmóniakonyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino