Glutenfree poppy seed cake, azaz gluténmentes mákos süti

2009. június 21., vasárnap

Volt még némi mákom a hűtőben és mivel az elmúlt napokban elég kevés szénhidrátot fogyasztottam, úgy gondoltam, vasárnap lévén megengedek magamnak egy kis süteményt... már régóta ettem volna mákos sütit, olyan érdekes ez, mióta "reformkodok" azóta állandóan képbe jön nálam ez a pici magocska.... alkalmanként megkívánom, holott korábban alig fogyasztottam mákosat! Most meg...... :)
Szóval nézegettem a receptjeim, végül egy egyszerű mellett döntöttem, amit kicsit átvariáltam...

A tojásból elvileg kevesebb kellett volna arányosítva, de még nem találtam fel a tojás szétaprózásának módszerét, aki igen, az szóljon... különben nem tudom tojás nélkül működött volna-e, aki tudja, ossza meg velem! Nem volt itthon növényi tejem, így azt vízzel helyettesítettem most, a lisztet pedig kicseréltem gluténmentesekre, ettől kicsit féltem, de ízre ugyanolyan mint a sima fehér lisztes mákos sütik, szóval nem kell félni tőle...

A mennyiségek azért ilyen furák, mert nem volt több mákom, így leosztottam a mennyiséget, így egy kisebb tepsi lett. Zárójelben feljegyeztem az eredeti arányokat.

Gluténmentes mákos

Hozzávalók:
1 dl + 3/4 dl darált mák (3 dl mák)

ugyanennyi víz (3 dl tej)

1 dl barnarizsliszt (3 dl liszt)

3/4 dl hajdinaliszt

1 tojás

1 evőkanál méz (talán elbírna kettőt is vagy némi mazsolával is lehetne még az édességet fokozni) (3 dl cukor - te jó ég!)

késhegynyi szódabikarbóna

reszelt citromhéj ízlés szerint


Jól összekeverjük az alapanyagokat és lisztezett tepsibe öntjük. 180 fokon 20 percet sütöttem, mivel elég vékonyka lett a tészta, hamar átsült...


Kis darabokra vágtam. Valamilyen gyümölcsszósszal leöntve vagy lekvárral megkenve is finom lehet, a párom lekvárral kente meg a tetejét mert neki nem volt elég édes, de úgy ízlett neki... Nekem magában is stimmelt! :)

Sütitorony

2 megjegyzés:

Anna írta...

Nukugluténnél láttam a megjegyzésedet és rohantam nézzem azt a mákos bögrést, mert nagy kedvencem volt régen és GM verzióban még nem sütöttem.
Tökéletes! Nekem csak a csokiglazúr hiányzik a tetejéről, úgy ettük gyermekkoromban... Kár hogy már éjfél elmúlt. De reggel megsütöm! :)

harmony írta...

Kedves Anna. Üdv a blogon. Igen, ez egy egyszerű, de nagyszerű recept.
Jó sütögetést! :)

Harmóniakonyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino