Egy - megérett a meggy...

2009. június 8., hétfő

Egy – megérett a meggy,
Kettõ – csipkebokor vesszõ,
Három – te vagy az én párom,
Négy – te kis leány hová mégy,
Öt – érik a tök,
Hat – hasad a pad,
Hét – zsemlét süt a pék,
Nyolc – üres a polc,
Kilenc – kis Ferenc,
Tíz – tiszta víz,
Ha nem tiszta, vidd vissza,
Majd a cica megissza:)

Nagynénikémtől kaptam ajándékba egy 4 literes vödörben meggyet, bár fogalmam sem volt mit fogok ennyi meggyel kezdeni, igaz, csak egy kisebb vödör, de akkor is. Aztán egy kicsit szemezgettünk belőle, majd szombaton elkészült a meggyes süti is, de még így is maradt egy rakat... Sajnos nem nagyon van idő arra, hogy ide-oda pakolgassam, mert különben kárbavész a drága gyümölcs, így 1 kilót leszárazgattam, megmostam, kimagoztam, majd fél kilós csomagokban bekerült a fagyasztóba.

Tudom hogy a friss gyümölcs hordozza a nap energiáját, a fagyasztott pedig úgymond már "holt" étel, de jobbnak láttam fagyasztani mint sütibe sütni megint vagy bármi mást készíteni belőle.

Már 1-2 hete elég sok cseresznyét eszem, amit zöldségesnél veszek 400 forint/1 kg. Fogalmam sincs máshol mennyi, de érdekel, szívesen veszem ha megírjátok! Szóval a cseresznyét szivesebben eszem mint a meggyet... van akinél a fordítottja áll fenn???:)

De azért maradt még egy tisztes adag a meggyből, azt a következő napokban elfogyasztom, mert rengeteg értékes tulajdonsággal rendelkezik. Hogy pontosan mikkel is, arról itt találtam egy nagyon jó összefoglaló cikket:

http://www.csaladinet.hu/hirek/eletmod/egeszseg_orvos-valaszol/2337/

0 megjegyzés:

Harmóniakonyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino