Fűszeres rizsgombóc rozmaringos gombaszósszal

2009. május 26., kedd

Imádom a gombát, de amióta kiderült a candida bőszen kerülöm, illetve kerültem. Eddig... Mostantól visszaiktatom az étrendembe, alkalmanként...

Írtó finom ez az étel, biztos hogy sűrűn fogom készíteni, mert viszonylag gyorsan el is készült és maga a rizsgombóc remekül passzolhat bármilyen más ételhez is.

A recept 4 főre szól és a 4 főre szóló receptet is teszem közzé, bár én magamnak visszaosztottam a mennyiségeket.

Illetve annyi változtatás volt nálam hogy barnarizslisztből készült, ugyanis mostanában mindenhez ezt a lisztet használom. A szójatej helyett pedig zabtej volt itthon. A receptet saját szavaimra formáltam...


Hozzávalók:
0,5 kg barnarizs
3-4 ek. vegamix
1 ek. tengeri só
2 ek. majoranna
2 ek szójaszósz (én elhagytam, nekem még nincs itthon mert a bioboltban csak a búzalisztes verzió kapható)
2 ek. őrölt kömény
1 bögre darált dió
10 ek. zabpehelyliszt

A gombaszószhoz:
2 nagy fej vöröshagyma, felaprítva

2 ek. vegamix
1 csapott ek. tengeri só
1 tk. őrölt rozmaring
40 dkg gomba, vékony szeletekre vágva
3 dl szójatej
2-3 ek. teljes kiőrlésű rizsliszt
1 nagy csokor friss petrezselyemzöld, apróra vágva

Elkészítés:
1. A barnarizst olaj nélkül megpirítjuk, majd felöntjük dupla mennyiségű vízzel, amibe vegamixet szórunk. Hozzáadjuk a sót, fűszereket és puhára főzzük.
2. Ha kész, belekeverjük a diót és a lisztet.
3. Vizes kézzel 4-5 centi átmérőjű gombócokat formálunk és forrásban lévő vízben 3-5 perc alatt megfőzzük, majd szűrőkanállal kiszedjük.
4. Kevés olivaolajon megpároljuk a hagymát (az eredeti recept szerint vizen). Beletesszük a fűszereket és a gombát és puhára pároljuk.
5. Besűrítjük a "tej" és a rizsliszt keverékéből készült habarással, felforraljuk.
6. Végül friss petrezselyemzöldet adunk hozzá.

A recept forrása: Nagy Zsuzsa: Legyen Néktek Eledelül V. Zöldséges egytálételek

1 megjegyzés:

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

Harmóniakonyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino