Tofu zöldbabbal

2008. december 11., csütörtök



Tegnap szabadságon voltam, végre volt időm főzőcskézni és jaj annyira, de annyira élveztem...úgy kikapcsolt a főzés mint még soha! Jaj, de jó is lenne minden nap (de legalábbis hetente többször) ezt átélni... Mivel a tofurántottához nem használtam el az egész csomag tofut, így tofurecepteket keresgéltem és ez volt szimpatikus, elsőre megtetszett, így hát nem sokat vaciláltam és elkészítettem. A receptben megadott mennyiségeket feleztem, így kétszer tudtam enni belőle, ebédre és vacsorára. Az kiinduló receptben volt még kínai fűszerkeverék - azt én nem használok. És a szezámmag is elmaradt, de csak azért mert azt már lusta voltam lepirítani hozzá :) Egyébként nem szoktam zöldbabot enni, legalábbis eddig nem volt jellemző. De majd mostantól.... :) ízlett, finomat ettem - barnarizst csináltam mellé!

Hozzávalók:

20 dkg füstölt tofu (nálam sima)

30 dkg zöldbab

1 db piros húsú paprika (nálam sárga)

1 fej lilahagyma

2 gerezd fokhagyma

1,5 dl zöldségleves

1 evőkanál citromlé

2 evőkanál szezámmag

2 evőkanál olaj



ételízesítő


Elkészítés:

Forró olajon üvegesre pároljuk a kockára vágott hagymát és fokhagymát, hozzáadjuk a felkockázott paprikát és tofut, majd 2-3 percig pirítjuk. A zöldbabot, a citromlevet, a fűszereket és a levest hozzáadjuk, felforraljuk, majd kis lángon, fedő alatt úgy 15-20 perc alatt készre főzzük (akkor jó, ha a zöldbab megpuhult). A tetejére száraz serpenyőben pirított szezámmagot szórunk.

0 megjegyzés:

Harmóniakonyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino